Cursus Hartstikke Hoogbegaafd! (3 dagen, 18 uren)

Artikel 5 van 19

Cursus Hartstikke Hoogbegaafd!
– voor leerkrachten en intern begeleiders uit het basisonderwijs –

Brilletje, neus in de boeken, negens en tienen op het rapport… gelukkig weten we inmiddels dat hoogbegaafdheid meer is dan dit stereotiepe beeld. Maar wat is het dan precies? En hoe herken je hoogbegaafde leerlingen in je groep? Wat bied je ze aan en hoe zorg je ervoor dat ze daadwerkelijke leerervaringen hebben? En misschien wel de belangrijkste vragen: hoe houd je ze gemotiveerd voor school en leren en hoe zorg je ervoor dat ze hun bijzondere talenten optimaal kunnen ontwikkelen?

Tijdens de training Hartstikke Hoogbegaafd! krijg je in drie trainingsdagen antwoord op bovenstaande vragen en alle vragen die ongetwijfeld nog bij je zullen opborrelen. 

Dit kun je onder andere verwachten:

Dag 1 Signalering en Onderwijsaanbod I:

  • Wat zijn de kenmerken van hoogbegaafde leerlingen en welke modellen bestaan er t.a.v. hoogbegaafdheid?
  • Hoe herken je verschillende types (hoog)begaafde kinderen en op welke manier speel je in op hun specifieke behoeften?
  • Waarom hebben (hoog)begaafde leerlingen een ander aanbod nodig?
  • Welke werkwijzen zijn er binnen het compacten en verrijken en welke randvoorwaarden zijn onmisbaar om van compacten en verrijken een succes te maken?

Dag 2 Onderwijsaanbod II en leermotivatie

  • Hoe creëer je zelf verrijkende opdrachten?
  • Wanneer begint daadwerkelijk leren en hoe vergroot de je frustratietolerantie van kinderen door middel van strategietraining?
  • Hoe past de begeleiding van (hoog)begaafde kinderen in jouw weekplanning?
  • Welke leerkrachtvaardigheden zijn van belang bij de begeleiding van (hoog)begaafde leerlingen?
  • Welke opdrachten en materialen zijn geschikt als verrijking voor kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong?
  • Waarom lopen hoogbegaafde kinderen het risico een vaste mindset te ontwikkelen en hoe stimuleer je een groeimindset bij deze kinderen?

Dag 3 Onderpresteren, beleid en waarderend onderzoek

  • Eerste Hulp Bij Onderpresteren: Wat zijn de oorzaken van onderpresteren en hoe kun je een onderpresterende leerling helpen zijn prestaties te verbeteren?
  • Hoe kom je tot een goed beleidsplan (hoog)begaafdheid op je school?
  • Waarderend onderzoek: en hoe nu verder in de praktijk?

Enkele reacties van eerdere deelnemers:

  • "Inspirerende, praktische bijeenkomsten, met afwisselende werkvormen. Daardoor vlogen de dagen om!"
  • "Erg prettig als docent, open, no nonsense. Cursus geeft veel informatie en is afwisselend, mogelijkheid tot eigen inbreng. Niet lang blijven hangen in een onderwerp en to the point."
  • "Floor is een heel open, vriendelijke en sprankelende verteller."

Trainer: Floor Raeijmaekers of René Lous

*Trainingen gaan door bij minimaal 6 deelnemers. Inschrijvingen kunnen tot 8 weken voorafgaand aan de training kosteloos worden geannuleerd. Bij annuleringen tussen de 4 en 8 weken voorafgaand aan de training wordt de helft van het aankoopbedrag teruggestort. Bij annuleringen binnen 4 weken voorafgaand aan de training is restitutie van het aankoopbedrag helaas niet mogelijk. Alle trainingen van Het TalentenLab zijn op HBO-niveau en er wordt van de deelnemers dan ook minimaal een HBO denk- of werkniveau verondersteld. De studiebelasting bestaat uit 6 uren per trainingsdag (aanwezigheid) of 3 uren per trainingsmiddag, plus 4 uren voor zelfstudie bij meerdaagse trainingen. Na afloop van de training ontvangen deelnemers naslagwerk via e-mail en kunnen zij een certificaat van deelname opvragen. Er hoeven geen studiematerialen te worden aangeschaft. Vrijstellingen en/of speciale voorwaarden zijn niet van toepassing. Het copyright en het eigendomsrecht van het cursusmateriaal berust bij Het TalentenLab.

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2024 Het TalentenLab & De Positieve School | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel