Meten is weten

Artikel 56 van 63

Download hier het gratis artikel METEN IS WETEN.

Over de zin en onzin van toetsen in het onderwijs. Gepubliceerd in magazine Kinderwijz (2013).

Een paar maanden geleden was de schoolstress nog duidelijk voelbaar. Vooral bij leerlingen in groep 8. Zou je Citouitslag wel hoog genoeg zijn? Zou je met jouw score wel worden aangenomen op de school van je keuze? Zou je wel voldoen aan de verwachtingen van je leraar en je ouders? Wat een toets al niet teweeg kan brengen. Om nog maar niet te spreken van het effect dat de uitslag van één toets op kinderen kan hebben. Leerling A was diep teleurgesteld en verdrietig omdat ze op de eind-Cito twee punten lager haalde dan op eerdere proeftoetsen. Leerling B was in de wolken, omdat hij ‘ineens’ op havo-niveau zat, terwijl het leerlingvolgsysteem altijd vmbo had aangegeven. Leerling C kreeg diepe twijfels over haar hoogbegaafdheid door een tegenvallend resultaat.

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2024 Het TalentenLab & De Positieve School | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel